I apologize if my writings are bad. It's not that I'm not a good writer, it's just that it's awkward to read your own writings so once I'm done writing, I don't check for mistakes, make improvements, etc.

Whatever you read here, stays here alright?

Thanks for coming!

Monday, October 11, 2010

Snaaaaaaaaaaare!

I have a friend who is constantly trying to 1up me.

Macam kalau aku cakap pasal aku main snare, die mesti cakap pasal betapa hebatnya die ketuk benda tu. Dah buat research kat youtube la, pernah main 3 set drum la apa bagai, padahal tengok takde pun hebat die. Tak pernah pun tengok die sentuh snare, drum biasa pun tak pernah. Tapi kalau bab cakap besar, die la nombor satu.

Kalau aku cakap satu ayat pun pasal aku single by choice, die mesti nak bagi ceramah panjang lebar pasal betapa ramainya awek UiTM ni yang usha die. Yang awek die kat Sepang tu tergila-gila kat die sampai tengok laki lain pun tak pernah.

Kalau fikir balik, rasanya kau sebenarnya nak mintak approval orang tentang nilai diri kau. Macam orang patut tau yang kau hebat, hensem, kacak, pandai. Tapi tu la yang membuatkan orang tau yang kau takde ciri-ciri tersebut. Sebab kau perlukan approval orang lain.

Sama macam ketua kompeni aku dekat PLKN. Dekat PLKN dulu orang panggil aku ustaz sebab aku selalu uruskan hal-hal surau, jadi dari satu segi aku dikira sebagai orang yang dipandang tinggi jugak la. (sidenote: aku tak suka pun gelaran tu sebenarnya. semua orang letak harapan tinggi gile kat aju jadi kalau aku buat silap sikit mesti kena tegur gile-gile) Kita namakan ketua kompeni aku M, si M ni selalu nak potong aku kalau orang tanya pasal agama dengan aku. Macam ade sekali tu aku kata yang lelaki bertindik tak layak jadi wali, die terus potong cakap aku pastu cakap yang kalau orang tu tak berniat takpe. Cuba fikir balik, dalam Islam salah ke kalau kita buat sesuatu tu tanpa niat? You were just stating the obvious.

Kadang-kadang bila terjumpa orang macam ni, aku rasa annoyed dan kelakar. Sebab diorang mengingatkan aku pasal diri aku sendiri. Masa aku 15 tahun.

Perngai diorang masa 18 tahun tapi tahap kematangan macam budak 15 tahun. Kelakar kan?

No comments:

Post a Comment